سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گفتگوی ویژه سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۹:۳۶

در آستانه سالکرد تاسیس تایدواتر اعلام شد:
خبرهای خوش تایدواتر در گفت و گو با مدیرعامل شرکت

باشگاه خبری فراساحل: مديرعامل شركت تايدواتر خاورميانه (حتايد) در آستانه چهل و نهمین سالگرد تاسیس این شرکت آخرین وضعیت قراردادها و فعالیت‌‌‌های این شرکت را تشریح کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی و امور بین المل شرکت تایدواتر خاورمیانه، مهدی اعتصام با تشريح آخرين وضعيت قرارداد‌‌های اين شركت گفت: قرارداد ساخت اين سيلو ۱۵ ساله به روش BOT است. وی سرمایه‌گذاری انجام شده ر‌‌وی اين سیلوی ۴۱ هزار تني غلات را حدود ۱۶ ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: اميدواريم كل طرح اين سيلو تا پايان تيرماه به ‌‌بهره‌برداری برسد.

اعتصام در ادامه افزود: خريد سه دستگاه مكنده ۲۰۰ و ۳۰۰ تنی برای  تخليه غلات از كشتی و خريد جرثقيل‌‌‌های ۴۰ و ۸۰ تني با ‌‌سرمايه‌گذاری ۲۰ ميليارد تومانی از ديگر فعاليت‌‌های شركت طی دو سال گذشته در بندر اميرآباد بوده است. وی همچنين اضافه كرد: انعقاد قرارداد ۵ ساله اپراتوری در بندر اميرآباد از موفقيت‌‌های شركت بود. اعتصام با اشاره به حضور شركت در بندر فريدونكنار گفت: با حمايت‌‌‌های سازمان و دعوت سرمايه گذاران خصوصي، مديريت اجرایی لايروبی بندر فريدون كنار را از شركت راهبران به مدت ۶ سال در اختيار گرفته ايم. وی با اشاره به اينكه بندر فريدونكنار كاملاً بی استفاده شده بود، افزود: از اسفندماه كه بندر را تحویل گرفته ايم ۷۰ هزار مترمربع آن تاكنون لايروبی شده و لايروبی ۳۰ هزار مترمربع باقيمانده تا ماه آينده به پايان می‌رسد.

مديرعامل «حتايد» با اشاره به اينكه در بندر فريدونكنار ازنظر زيرساختی كار قوی و مناسبي تاكنون صورت نگرفته بود؛ اضافه كرد: با باز كردن كانال تا کنون بيش از ۸ كشتی در بندر پهلو داده شدند و برای  نخستين بار از اين بندر شير خشك در تناژ بالا به روسيه صادر كرديم. مديرعامل تايدواتر در ادامه امضای قرارداد با اداره كل گيلان برای  ‌‌سرمايه‌گذاری و ساخت انبار ۵ هزار مترمربعی را از ديگر فعاليت‌‌های شركت اعلام و اظهار اميدواری كرد كه اين انبار تا پايان خردادماه به ‌‌بهره‌برداری برسد. وی با اشاره به اينكه تايدواتر تاكنون در بندر انزلی ‌‌سرمايه‌گذاری نداشته و تنها به صورت اپراتوری حضورداشته افزود: در حال حاضر قرارداد ۱۰ ساله حضور در بندر را داريم و فعاليت‌‌‌های خود را گسترش خواهيم داد.  وی گفت: تايدواتر در مناقصه راهبری بندر كاسپين در شمال نيز شركت خواهد كرد.

مديرعامل «حتايد» در ادامه با اشاره به قرارداد ۵ ساله لايروبی بندرها گيلان و مازندران گفت: باگذشت يك سال از قرارداد مزبور توانستيم با شركت خط دريابندر كه از شركت‌‌‌های زيرمجموعه تايدواتر است بيش از ۲۰۰ هزار مترمكعب مازاد بر تعهدات خود را لايروبی كنيم. وی همچنين افزود: در يك لايروبی بيش از يك ميليون مترمكعبی در بندر انزلی نيز برنده شديم كه در ماه‌‌‌های آينده كار آن را شروع خواهيم كرد. مديرعامل تايدواتر خاورميانه در پاسخ به اين سؤال كه فعاليت‌‌های مزبور و قرارداد‌‌های جديد تا چه حد بر سودآوری شركت تأثيرگذار است گفت: با توجه به مشكلات تايدواتر هدف اصلی ما در گام نخست حضور مستمر و پايدار بوده و سودآوری در اولویت بعدی شركت قرار دارد. وی با اشاره به اختلافات شركت با سازمان بنادر و کشتیرانی در سال‌‌‌های ۸۹ تا ۹۲ گفت: اكنون به كمترين ميزان اختلاف رسيديم و تنها ۳۱ ميليارد بدهي به سازمان داريم كه اين مبلغ هم بدهي نيست و ناشی از اختلاف حساب‌ها است.

اعتصام با اشاره به ضرورت شفافيت حساب‌‌‌های شركت تصريح كرد: اگر مشكلات حساب‌‌‌های تايدواتر با سازمان حل نمی‌شد مسير رشد شركت با محدوديت‌ها و موانع جدي همراه بود. مديرعامل «حتايد» با اشاره به قرارداد‌‌های ۵ ساله و ۳ ساله در بنارد شمال کشور اظهار اميدواري کرد: اگر درصد مشاركت دولت با شركت‌‌های همسايه شمالي كشور مثل روسيه افزايش يابد ‌‌می‌توانيم اميدوار باشيم كه شرايط بهتری را تجربه كنيم. وی گفت: شركت ‌‌می‌تواند سود پيش بيني شده خود را برای سال جاری محقق كند. وی سهم تايدواتر در بندر اميرآباد را ۶۰ درصد و بندر فريدونكنار را ۱۰۰ درصد بیان کرد و گفت: در اپراتوری بندر امام سهم نداريم اما با ۳۵ هزار تن ظرفيت ا‌‌نبارداری بالفعل در اين بندر سهم بالایی درزمينه ا‌‌نبارداری را به خود اختصاص داده ايم. به گفته ‌‌وی شركت در ساخت ۸ انبار در بندر امام ‌‌سرمايه‌گذاری كرده كه ۳ انبار آن در سال ۹۵ به ‌‌بهره‌برداری رسيده است. ‌‌وی سهم ا‌‌نبارداری شركت در بندر شهيد رجايي را كمتر از ۴۰ درصد دانست.



  کد خبر : 3670
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :